Edukacja poprzez zabawę – projekt „Poszukiwanie smaków regionu”

Edukacja poprzez zabawę - projekt „Poszukiwanie smaków regionu"

   10 października uczniowie Zespołu Szkół i Przedszkola im. ks. prof. J. Tischnera w Domosławicach w nietypowy sposób spędzili dzień nauki, uczestnicząc w Piaskach Drużkowie w grze terenowej pt. „Poszukiwanie smaków regionu". Było to wydarzenie realizowane w ramach projektu „Śliwkowe Szkoły". Przedsięwzięcie przygotowały panie: Beata Migas i Dorota Smagowicz z klasą I gimnazjum.

   Do udziału w grze przystąpiło 8 klas - śliwkowych drużyn, rywalizując w trzech grupach wiekowych pod opieką wychowawców i rodziców. Na samym początku zespoły musiały przygotować swoją śliwkową flagę i odnaleźć mapę marszruty. Na trasie każda grupa wykonywała szereg zadań w punktach etapowych, które trzeba było odnaleźć na podstawie otrzymanej mapy. Między innymi uczniowie rozpoznawali różne owoce po pestkach lub liściach, rozróżniali ich suszone wersje, układali hasła reklamowe i rymowanki o śliwkach. Ponadto jak wytrawni turyści pakowali plecaki, wskazywali w punkcie widokowym charakterystyczne obiekty dla Czchowa, rozwiązywali zagadki związane z naszym regionem i funduszami unijnymi, nanosili na mapę konturową nazwy gmin skupionych w Stowarzyszeniu „Na Śliwkowym Szlaku" i układali z puzzli logo stowarzyszenia.

   Na koniec na terenie ośrodka ZHP w Piaskach Drużkowie nastąpiło podsumowanie rywalizacji. Tutaj poszczególne drużyny miały okazję zaprezentować swoje flagi i wiersze oraz poddały ocenie wcześniej przygotowane ciasta ze śliwkami.  W jury zasiedli Krystyna Cygan, Krystyna Krzan, Krystyna i Józef Łojkowie. Zwyciężyło ciasto klasy pierwszej wykonane przez panią Kingę Święch z pomocą syna Artura. Wręczono również nagrody klasom, które zajęły pierwsze miejsce w rywalizacji  drużynowej w poszczególnych grupach wiekowych, czyli klasa I, II i VI sp. oraz III gimnazjum. Zwieńczeniem realizacji projektu było wręczenie przez prezesa Stowarzyszenia „Na Śliwkowym Szlaku" panią Katarzynę Jasnos certyfikatu Śliwkowej Szkoły.

   Chociaż pogoda nie była zbyt dobra, to dobre humory dopisywały uczestnikom gry. Wszystkie założone cele projektu zostały zrealizowane. Uczniowie z pewnością zwiększyli wiedzę o walorach turystycznych, kulturowych i przyrodniczych regionu i aktywnie spędzili czas, rozwijając umiejętność pracy w zespole.

 

kontakt
aktualności



engine solidside | system zarządzania treścią 3w-cms